فیلم های پیشنهادی سایت

تبلیــغاتـــ

آخرین ارسالی های سایت

دانلود فیلم Babylon A.D 2008 بابل پس از میلاد دوبله و سانسور
Comment : 2
  • سال ساخت :
  • ژانر :
  • امتياز :
  • کیفیت :
  • زبان :
  • کشور سازنده :
  • کارگردان :
  • حجم فایل :
بازیگران :

خلاصه داستان :

دانلود فیلم Babylon A.D 2008 بابل پس از میلاد دوبله و سانسور

خلاصه فیلم : داستان این فیلم که درباره مأموریتی عجیب و غریب در زمان آینده نزدیک است به طور خلاصه از این قرار است که یک مزدور کهنه کار به نام «تورپ» (با بازی وین دیزل[۳]) مأمور می شود تا دختری ۱۷-۱۸ ساله به اسم «آرورا» را از صومعه ای در قزاقستان به نیویورک ببرد. در مسیر انتقال او به غرب، مشکلات فراوانی از جانب گروه های مختلفی پیش می آید که همگی به دنبال این خانم هستند. در آخر هم تورپ به سختی می تواند این دختر را به مقصد برساند و در آنجا متوجه می شود مأموریت وی، همراهی و محافظت میکرده این دختر برای یک گروه شبه مذهبی (تحت عنوان «کلیسای نئو لایت») بوده و قرار است وی مسیح موعود را به دنیا بیاورد …

نقد فیلم : 

اگر بخواهیم دقیق تر به فیلم نگاه کنیم باید بگوییم دنیای علمی افسانه ای این فیلم، مانند فیلم های دیگر این ژانر دنیایی شلوغ و پرآشوب و ناآرام است و تلاش برای به عرصه آمدن کسی را به نمایش می گذارد که قرار است به این شرایط خاتمه دهد. نکته جالب این فیلم این است که ما مظهر این دنیای پرآشوب را در شرق می بینیم و وقتی تورپ و آرورا به آمریکا پا می گذارند به دنیایی زیبا و آرام می رسیم؛ علاوه بر اینکه ظاهراً قرار است منجی از این سرزمین موعود سر برآورد.

اگر به نوعی دیگر نگاه کنیم می توانیم آرورا را نیز در نقش منجی ببینیم که قدرتی فوق بشری داشته و خود به مأموریت خویش آگاه است اگرچه در انتهای فیلم با به دنیا آوردن بچه می میرد. از نکات قابل تأمل این فیلم هم شخصیت توروپ به عنوان محافظ این دو شخصیت است که در ابتدای امر مأموری خشن و فارغ از ارزشهای اخلاقی است.

من برای خوانندگان این مطلب متن دو بخش از فیلم را انتخاب نموده ام تا فکر نویسندگان و کارگردان اثر برای ایشان آشکار گردد. اولین قسمت مربوط به صحبتی است که تورپ با خودش در عالم خواب می کند:

«سیاره رو نجات بده». هر وقت این آگهی رو میخونم، مجبورم بخندم. سیاره رو نجات بده چرا؟ و از کی؟ خودمون؟ پس خدا چی؟ میتونه کمکمون کنه؟! فکر نکنم خدا به ما نشون داده از چیزی که می بینیم. چه طور استفاده کنیم لعنتی، موش های یک قفس. می خوان بهتر از این باشن. زندگی کثیفه و بعد تو می میری. فلسفه این آگهی. آره، درسته… بعضی وقتا شانس در خونه رو میزنه».

مطلب دوم که بسیار هم مهم بوده و نگاه تولیدکنندگان را به منجی نشان می دهد به گفتگوی رییس کلیسای نئولایت با دانشمندی است که ظاهراً طرح تولید این منجی به این روش را ریخته و پیاده کرده است. در آنجا رییس کلیسا که زنی قدرتمند است از آن دانشمند مخفی گاه دختر را طلب می کند و مرد طفره می رود و زن می گوید: «او متعلق به من و معجزه من است و به کلیسای من تعلق دارد»؛ مرد هم در جواب می گوید: «کلیسای تو یک دروغ است و تو یک معجزه ناچیز را برای منفعت خودت می خواهی». ما با این جملات به این نتیجه می رسیم که منجی نه از طرف خدا بلکه توسط بشر و گروه هایی فاسد و با هدف بهره برداری شخصی ساخته می شوند.

نکته دیگر در مورد این فیلم شکست آن در گیشه بوده که علی رغم بودجه ۷۰ میلیون دلاری فقط ۲۲ میلیون دلار فروش داشت که در آن روزگار شکستی بزرگ برای تهیه کننده و کارگردان به حساب آمد. شاید علت این شکست نه به دلیل داستان بلکه به دلیل پیاده سازی و کاراکترسازی و برخی عوامل دیگر دانست. این نکته از این جهت مهم هست که معمول فیلمهای آخرالزمانی چنینی از اقبال عمومی بالایی برخوردار می شوند ولی شاید بتوان گفت کارگردان این اثر که از قضا فیلمهای پرفروش و قابل توجهی همچون پنجمین علامت[۴]، منفور[۵] یا مونیخ[۶] را به عنوان بازیگر یا کارگردان در کارنامه دارد بیشتر این فیلم ها را در فرانسه و فضای رئال ساخته یا بازی کرده و همچون کارگردان هایی همچون اسپیلبرگ یا امریخ چم و خم فیلم های آخرالزمانی مخاطب پسند را به دست نیاورده است.

نکته آخری هم که بد نیست به آن اشاره کنیم نام این فیلم یعنی بابل پس از میلاد است. «بابل» در نگاه اساطیری یهودیان صهیونیست و نیز اوانجلیستها، تداعی گر شهری است که در منطقه بین النهرین واقع شده و ادعا این است که در آن قوم یهود پس از سال ها اسارت تحت حکومت بخت النصر آزاد شدند و در عقاید امروز اوانجلیست ها و صهیونیست های یهودی، آزادی بابل (که در واقع همان عراق کنونی محسوب می شود) یا فتح آن به عنوان مقدمه ای برجنگ آخرالزمان (آرماگدون) و ظهور یا بازگشت مسیح موعود به شمار می آید.

In a near future, the mercenary Toorop is hired by the powerful criminal Gorsky to take a woman named Aurora from a Noelite Convent in Central Asia to New York. In return, he will receive a large amount of money and a clear passport. Toorop joins Aurora and her guardian Sister Rebeka as they cross the dangerous Russian landscape chased by mercenaries that also want Aurora. On their journey, Toorop discovers that Aurora has special abilities and once in New York, they see on the news that the Noelite Convent has just been bombed. When Aurora discloses that she is a virgin and pregnant with twins, Toorop realizes that there is something sinister behind his mission and that he and Sister Rebeka are not part of Gorsky’s plans.

بازیگران :  Vin Diesel, Asia Argento, Marton Csokas

منتشر کننده : ایران دوبله

ژانر : هیجانی | اکشن | حادثه ای

کارگردان : Rob Cohen

حجم : ۳۳۳ مگابایت

زمان : ۱:۳۰ دقیقه

زبان : دوبله فارسی | سانسور شده

بابل پس از میلاد دوبله و سانسور

( هر گاه صاحب یا صاحبان اثر یا ستاد ساماندهی نارضایتی خود را مبنی بر قرار گرفتن این اثر در سایت اعلام کنند، با کمال احترام از سایت حذف خواهد شد )

.

.

| دانلود با لینک مستقیم |

حجم : ۳۳۳ مگابایت

  • دانلود با کیفیت 1080 (دوبله فارسی):
  • دانلود با کیفیت 720 (دوبله فارسی):
  • دانلود با کیفیت 1080bluray :
  • دانلود با کیفیت 720bluray :
  • دانلود با کیفیت 720 webdl :
  • دانلود با کیفیت 720 :
  • دانلود با کیفیت 480 :
  • دانلود تریلر :
ارسال نظر برای این پست
  1. یوسف گفت:

    فرمتش رو مبایلم باز نمیکنه چیکار کنم؟